
Marian "Janek" Janusz
Trener oraz improwizator z wieloletnim stażem, obecny na scenie komediowej od ponad 15 lat. Klaun medyczny w Fundacji Czerwone Noski. Na scenie wrzuca widzów w opary absurdu. Jako trener odznacza się analitycznym podejściem.
jego supermoce to:

uważność
taniec między intuicją
a kontrolą, gdzie wyobraźnia wodzi za rękę, a umiejętność bycia w chwili obecnej nadaje magii i autentyczności

balans
misterna kompozycja,
gdzie humor i emocje przeplatają się w perfekcyjnym rytmie, pozostawiając publiczność zarówno
z uśmiechem na twarzy,
jak i łzą w oku

powaga absurdu
wyjątkowa mieszanka sprzeczności,
która pozwala
na tworzenie
niepowtarzalnych
i zaskakujących scen
Doświadczenie
Janek początkowo doświadczenie w zakresie technik improwizacji oraz ich nauczania zdobywał jako członek i trener Teatru Improwizacji So Close, Grupy Z O.O. oraz Grupy Sic!. Aktualnie rozwija swoje umiejętności w Miejscu Komedii, Comedy Lab - Laboratorium Komedii oraz projekcie LocoMotywy.
Gościł na głównej scenie międzynarodowych festiwali improwizacji teatralnej (m.in. Improfest, Jo!) oraz na scenach ogólnopolskich (m.in. Podaj Wiosło, DOLI).
Uczestnik warsztatów teatralnych oraz aktorskich, m.in z emisji głosu i dykcji, pantomimy, świadomości mowy ciała, pracy z emocjami, rekwizytami i tekstem, podstawowych zasad improwizacji teatralnej, spontaniczności, budowania przestrzennego otoczenia, budowania postaci, wspierania partnera, a także struktur i konstrukcji krótkich oraz długich form improwizowanych. Szkolił się pod okiem trenerów z Polski, takich jak Wojciech Tremiszewski (W Trzech Osobach), Artur Jóskowiak (Improkracja) czy Paweł Najgebauer (Klancyk) oraz trenerów zagranicznych, m.in. Christian Capozzoli (USA), Rod Ben Zeev (USA/ Holandia), David Razovsky (USA), Timothy Ansieau (Francja).
Doświadczenie jako instruktor improwizacji teatralnej zdobywa prowadząc warsztaty dla dorosłych oraz dzieci, współpracując z licznymi firmami oraz placówkami kulturalnymi.
w swoich kursach stawia na:

indywidualny potencjał uczniów
skupia się na rozwijaniu unikalnych zdolności
i umiejętności
każdego ucznia

naukę przez analizę
i praktykę
zachęca,
aby próbować,
popełniać błędy, świadomie wyciągać wnioski, i tym samym improwizować lepiej
